Doctor Strange -jatko-osaan liitetty villi huhu – oliko siinä sittenkin jotain totta?

13.5.2022 23:33

Marvel-seikkailu Doctor Strange in the Multiverse of Madness kilisyttää edelleen kassakoneita leffateattereissa. Benedict Cumberbatchin tähdittämän supersankarirainan sivurooleissa on nähty lukuisia tuttuja kasvoja. Joukossa on ollut myös iloisia yllätyksiä.

Yhtä huhutuista näyttelijöistä ei kuitenkaan lopullisessa elokuvassa ole. Elokuvassa piti villin huhun mukaan näkyä myös Iron Man, joskaan ei versiona, jota Robert Downey Jr. on tulkinnut. Leffan käsikirjoittaja Michael Waldron tietää kertoa, miten huhutulle cameolle kävi.

– Se oli ihan keksitty juttu. Tarkoitan, ettei meillä ole olemassa leikkaamoon jäänyttä materiaalia Tom Cruisesta [Iron Manina]. Pidän Tom Cruisesta, ja yhdessä vaiheessa ehdotin [studion johtaja] Kevin [Feigelle], että: ”Voisimmeko hankkia Tom Cruisen Iron Maniksi?” Muistan lukeneeni [sen ajatuksen] Ain’t It Cool News -sivustolta [ja] kun siitä puhuttiin verkossa, olin että: ”Joo, sehän olisi mahtista.”

Waldronin mukaan Cruisea ei silti missään vaiheessa kysytty Doctor Strange -jatko-osaan. Näin kävi siksi, että he tiesivät Marvelilla tähden olevan hyvin kiireinen Mission: Impossible -elokuviensa parissa.

Lähde: MovieWeb

Kuva: Marvel/Disney/ Doctor Strange in the Multiverse, 2022