Ex-pari Ben Affleckin ja Ana de Armasin yhteisleffan kohtalo selvisi

15.12.2021 23:44

Vuonna 2019 moni asia oli toisin. Yksi niistä oli näyttelijäkaksikko Ben Affleckin ja Ana de Armasin suhde, jonka kukoistuksen lupailtiin kantavan pariskunnan yhteiseen elokuvaan asti. Kyseessä oli liki 20 vuotta edellisestä elokuvastaan taukoa pitäneen brittiohjaaja Adrian Lynen (mm. Lolita) uutuus, eroottinen trilleri Deep Water.

Patricia Highsmithin romaaniin pohjautuvan jännitysrainan piti esitellä Affleck ja de Armas avioparina, jonka liitto rakoilee. Rakastajia kierrättävän vaimon toiminnasta mustasukkainen mies kehittelee juonen, jonka on tarkoitus pelastaa liitto. Miehen harmiksi tähän suunnitelmaan kuuluva ajatus tekaistusta murhasta menee pahasti pieleen. Mönkään näytti menevän myös itse Deep Water, sillä Affleckin ja de Armasin tosielämän suhde kariutui likimain vuosi sitten. Vaikka leffan kuvaukset oli tehty, Disney veti leffan yllättäen julkaisukalenteristaan.

Viihdejätti ei ilmoittanut päätökselleen tarkempaa syytä. Nyt Deep Waterin tiimoilta kuuluu kuitenkin parempaa. Se pääsee levitykseen suoratoistopalveluiden kautta. Yhdysvalloissa jakelukanavana toimii Hulu, muualla Amazon. Se on kuitenkin vielä avoinna, tapahtuuko leffan julkaisu tammikuussa 2022, eli sen peruuntuneen elokuvateatteriensi-illan aikaan, vai myöhemmin.

Lähteet: MovieWeb, Deadline

Kuva: W.W. Norton & Company