Stephen Kingin Piina – näyttelijätähti ideoi uuden version erikoisen fanikohtaamisen jälkeen

29.9.2021 12:30

Mm. Quentin Tarantinon Django Unchained -länkkäriä tähdittänyt Jamie Foxx on tarttunut Stephen Kingin kauhutarinaan. 1980-luvulta peräisin oleva Piina filmatisoitiin jo vuonna 1990, mutta Foxx haluaisi tehdä siitä uuden mukaelman tosielämän sattumuksen jälkeen.

Kingin Piinassa häiriintynyt fani päätyy kaappaamaan ihailemansa kirjailijan vangikseen. Rob Reinerin ohjaama elokuvaversiointi toi näyttelijä Kathy Batesille roolistaan hyytävänä fanina myös Oscarin. Foxxin mielessä aiheesta rakentui hänen mukaansa kärjistetty kertomus hänen omasta kokemuksestaan, johon hän oli joutunut erään hyväntekeväisyystapahtuman myötä.

Näyttelijä kertoo, että hän oli sopinut tapaavansa hyvän asian puitteissa erästä pariskuntaa lyhyesti ja esittävänsä otteita muusikkodraamastaan Ray. Tilanne oli alkanut mukavasti, mutta muuttunut sitten kummalliseksi. Foxx pitäytyy kertomasta omituisempi yksityiskohtia, mutta paljastaa seuraavaa:

– Tiedättehän, mitä näyttelijä rakastaa enemmän kuin rahaa? Kehuja. Minun piti olla siellä 30 minuuttia ja olinkin lopulta pari tuntia, tehden Ray-juttuja. Sitten homma meni todella oudoksi. [Piinaa] aloitin tekemään siltä pohjalta.

Foxxin versiointi Piinasta ei tässä vaiheessa ole vielä tuotannossa.

Lähde: MovieWeb

Kuva: Universal/Ray, 2004