Oscar Isaac kertoi, miksi lähti pettymyksen jälkeen Marvel-sarjaan

24.8.2021 23:50

Myös Star Wars -leffasarjasta ja Inside Llewyn Davis -draamasta tuttu Oscar Isaac nähdään ensi vuonna Marvelin Moon Knight -sarjassa. Disney+-palveluun tuotettavan Moon Knightin päärooli lankesi hänelle, vaikka toisinkin olisi voinut käydä. Esim. Isaacin aiempi Marvel-roolihahmo ei jättänyt hänelle erityisen lämpimiä muistoja.

Vuonna 2016 ilmestyneessä X-Men: Apocalypsessa Isaac nähtiin pahis En Sabah Nurin alias Apocalypsen (suom. Tuho) osassa. Kuvauksissa oli haastetta, sillä hahmon puku painava ja vaikeutti huomattavasti näyttelijän vuorovaikutusta kollegojensa kanssa. Kaiken huipuksi kova työ ei tuottanut suuria hurraa-huutoja, vaan Apocalypsea lähinnä haukuttiin joka puolella.

Vaikka supersankarien ja -roistojen maailman tuominen niin valkokankaalle kuin tv-ruutuun ei tapahdu käden käänteessä, Isaac on silti jälleen mukana Marvel-seikkailussa. Mutta miksi hän tarttui egyptiläiseltä jumalalta voimansa saaneen, naamioidun viittasankarin rooliin?

– Kyse ei niinkään ole lajityypistä, vaan ihmisistä ja siitä, voiko asian parissa tehdä jotain kiinnostavaa. Ja joskus niin käy, joskus taas ei. Tässä tapauksessa pidin siitä, ketkä ovat tekemässä tätä. Ajattelin [myös], että [Moon Knight -sarjassa] on uskomattoman epätavallinen tarina kerrottavana. […] Teemme jotakin aika erilaista, mikä ei seuraa… ei välttämättä seuraa edes monien supersankarielokuvien logiikkaa. [L]öysin tilaisuuden tehdä jotakin, mitä en ole tehnyt vielä ja olla paljon luovassa yhteistyössä muiden sarjan tekijöiden kanssa, Isaac toteaa.

Lähde: Comingsoon.net

Kuva:CBS Films/Studio Canal/Inside Llewyn Davis, 2013