Näyttelijäkaksikko Damon ja Affleck palasivat käsikirjoittamisen pariin – eikä kerta jääne viimeiseksi

25.7.2021 23:29

Robin Williamsin, Matt Damonin ja Ben Affleckin tähdittämä Will Hunting julkaistiin 1997, kun Damon ja Affleck olivat vasta aivan uriensa alussa. Kaksikko myös käsikirjoitti tämän elokuvan ja voitti sen myötä ensimmäisen Oscarinsa. Nyt, yli 20 vuoden paussin jälkeen, Damon ja Affleck ovat jälleen kirjoittaneet leffan.

Parivaljakko teki tällä kertaa yhteistyötä Nicole Holofcenerin (Rakkaat rikkaat ystävät) kanssa. Historiallinen draama The Last Duel sijoittuu 1300-luvun Ranskaan, ja perustuu tositapahtumiin. Se kertoo Sir Jacques Le Grisin ja Sir Jean de Carrougesin noususta toisiaan vastaan, kun Le Grisin väitettiin raiskanneen de Carrougesin vaimon, Margueriten. Kiista päätettiin ratkaista kaksintaistelulla, josta tuli valtava tapaus.

Jimmy Fallonin talkshow’ssa pistäytynyt Damon oli silminnähden tyytyväinen päästyään jälleen kirjoittamaan vanhan kaverinsa kanssa. Damonin mukaan tällä kertaa tekstiä ei syntynyt sentään tuhatta sivua, kuten Will Huntingin aikaan. Toisaalta he eivät nyt myöskään olleet työttömiä, joten kirjoittamisen piti tapahtua tietyssä ajassa.

– Olemme tosiaan oppineet jotakin ajan kuluessa ja tämä prosessi sujui nopeammin. Ja luulen, että kirjoitamme jatkossa myös paljon enemmän, koska se ei osoittautunutkaan yhtä aikaa vieväksi kuin olimme kuvitelleet, Damon maalailee.

The Last Duel -elokuvassa Damon nähdään de Carrougesin osassa, Killing Eve -sarjasta tuttu Jodie Comer näyttelee hänen puolisoaan ja Adam Driver on Le Gris. Kiireinen Affleck on tällä erää mukana pienemmässä sivuroolissa. The Last Duelia odotetaan julkaisuun loppuvuodesta.

Lähde: THR

Kuva: © 2021 Twentieth Century Studios. All Rights Reserved./The Last Duel