Kauhusarja Scream jatkuu, mutta mistä nyt on kyse?

Ensi vuoden tammikuulle on luvassa uutta kauhua, sillä elokuvasarja Scream saanee silloin uusimman osansa. SCREAM-nimellä paiskattu leffa on jo sarjan viides osa. Legendaarisen kauhuohjaaja Wes Cravenin käsissä syntynyt ensimmäinen Scream-leffa julkaistiin vuonna 1996, ja uusimmassa osassa nähdään aiemmista leffoista tuttuja kasvoja.

Mukana ovat mm. Neve Campbell, David Arquette ja Courteney Cox. Vaikka Craven poistui keskuudestamme jo 2015, Tyler Gillettin ja Matt Bettinelli-Olpinin luotsaama jatko-osa saattaa kuulostaa näyttelijälistan puolesta siltä, kuin luvassa olisi vain samaa vanhaa. Bettinelli-Olpin vakuuttelee kuitenkin toista:

- Kauhu[genren] nykyisellä tilalla on paljon tekemistä tämän elokuvan kanssa, mutta keskustelimme paljon siitä, kuinka alkuperäisen [Screamin] aikaan [lajityyppi] oli laskusuunnassa, eikä se ollut suosittu enää, [vaikka] valtavirran ulkopuolella sillä oli katsojansa. Nykytilanne ei ole selvästikään sellainen. Kauhu on nyt pinnalla ja tästä kulmasta sitä on hauskaa tehdä, mutta samalla meille säikyttely on säikyttelyä, ja näin on aina. Jos jokin on todella pelottavaa, se on sitten helvetin pelottavaa ja se on meidän suuntamme.

Bettinelli-Olpin kertoo SCREAMin tekijöiden ottaneen Wes Cravenilta oppia. Uusi leffa on nyt leikattu ja siirtyy seuraavaan vaiheeseen ennen varsinaista julkaisua.

Lähde: Collider

Kuva: Dimension Films

R. Isoviita 17.06.2021 klo 14:53

Netflix kasvattaa leffa-arsenaaliaan

Suoratoistojätti pukkaa ulos leffoja tiheämpään kuin vuodessa on viikkoja.

Elokuvamaailman paha poika, huuruisen Enter the Voidin ohjaaja, avautui elämänmuutoksestaan

Gaspar Noé on tunnettu rajuista kuvauksistaan.

Netflix iski jarrua Roald Dahlin lastenkirjan leffaversioinnille

Tilanne Englannissa ei näytä hyvältä.