Vahvistettu: Michael Keaton palaa Batmaniksi

20.4.2021 06:08

Ezra Millerin näyttelemän salamannopean Flash-supersankarin sooloelokuvaa on yritetty saada kuvatuksi jo vuosia. Projektia ovat kuitenkin vaivanneet useat takaiskut, mukaan lukien Millerin yksityiselämään liittynyt kahakka. Millerin on kuitenkin ilmoitettu jatkavan roolissaan, jossa hänet nähtiin mm. Batman v Superman: Dawn of Justice -elokuvassa 2016.

Flashin sooloseikkailun kuvaukset on nyt viimein aloitettu Lontoossa ohjaaja Andy Muschiettin johdolla. Leffassa edetään useilla eri aikatasoilla, mistä johtuen mukana on myös kaksi eri Batmania. Näistä yhtä esittää hahmon viittaa myös 2016 julkaistussa elokuvassa kantanut Ben Affleck, ja toista Tim Burtonin Batman-tulkinnoissa 1989 ja 1992 kantanut Michael Keaton.

Keatonin paluu ikonisen oikeudenpuolustajan osaan on ollut usean huhun kohde, mutta näyttelijä itse toppuutteli asiaa viimeksi maaliskuussa. Hän totesi, ettei tiennyt siitä, ja että asia riippuisi viimeisimmästä käsikirjoitusversiosta. 69-vuotias Keaton ei myöskään pitänyt työhön liittyvää matkustamista pandemia-aikana järkevänä:

– Ensimmäinen, mitä teen kaikissa projekteissa: Katson sitä, ja mietin, pääsenkö kirjaimellisesti hengestäni? Ja jos niin ei tapahdu, sitten asiasta voidaan keskustella.

Nyt Keatonin läsnäolo Flash-rainassa on kuitenkin saanut vahvistuksen häntä edustavan agenttitoimiston kautta. Millerin Flash kohdannee Keatonin Batmanin aikajanalla, jonka syntyy Flashin matkattua menneisyyteen estämään äitinsä murhaa.

Lähteet: Comingsoon.net, ScreenRant

Kuva: Warner Bros./ Batman, 1989