Yhä villimpää: Nicolas Cagen ja John Travoltan ysärihitin jatko-osasta lisää tietoa

24.3.2021 22:52

Vuonna 1997 kymmenen menestyneimmän leffan joukkoon Yhdysvalloissa kivunnut toimintaraina Face/Off on edelleen saamassa jatko-osan. John Travoltan ja Nicolas Cagen yhteen saattanut agentti vs. rikollinen -tarina sekoitti tämän lajityypin tavallisimpia kuvioita sillä, että leffan päähenkilöiden kasvot vaihdettiin keskenään. Ovela juoni, mutta vastapuolella oli oveluutta vastata siihen omallaan, mikä piti katsojaa jännityksessä.

Face/Off 2:n ohjaajana toimii näillä näkymin Adam Wingard, joka tunnetaan mm. V/H/S-kauhuleffastaan. Hänen tuore versiointinsa ikonisten King Kongin ja Godzillan yhteenotosta on parhaillaan tulossa julkaisuun ympäri maailmaa. Megahirviöiden taistelun jälkeen Wingard on lupaillut käyttävänsä siitä saamiaan oppeja myös Face/Off 2:ssa.

– [Elokuvat] ovat niin erilaisia. […] Face/Off-tarina, jonka aion kertoa, on enemmänkin tarina perheestä. Mutta olen varma, että kokemukseni Godzilla vs. Kongista tekee Face/Off-elokuvastani eeppisemmän, Wingard kertoo.

Face/Off 2:n näyttelijäkiinnityksiä ei ole vielä julkaistu, mutta Wingardin antamien lausuntojen perusteella vaikuttaa vahvasti siltä, ettei ensimmäisen elokuvan päähenkilöitä ole tarkoitus roolittaa uudelleen. Ohjaajan mukaan tulevassa rainassa jatketaan Sean Archerin ja Castor Troyn tarinaa. Travolta ja Cage ovat molemmat maineiltaan mielenkiintoisia näyttelijäpersoonallisuuksia, ja kun yhtälöön lisätään Godzilla vs. Kong -koon eeppisyys, Face/Off-jatko-osa alkaa kuulostaa varsin villiltä.

Lähteet: MovieWeb, The Numbers

Kuva: Paramount/Face/Off, 1997