Miksi Ethan Hawke suostui viimein rooliin sarjakuvaversioinnissa?

23.2.2021 14:30

Mm. useista Richard Linklater -elokuvista, kuten Boyhood ja Rakkautta ennen auringonlaskua, tuttu näyttelijä Ethan Hawke (kuvassa vas.) ei ole sarjakuvaleffoissa tai- sarjoissa juuri kasvojaan kuluttanut. Kyse ei ole siitä, etteikö Hawken nimi olisi missään vaiheessa noussut esiin tällaisten roolien kohdalla. Mies ei vain ole ollut kovin innokas lähtemään juuri näiden projektien pariin.

Hawken harteille on soviteltu spekulaatioissa esim. Doctor Strangen viittaa ennen kuin osa lankesi Benedict Cumberbatchille. Toisaalta hän on suominut esim. Wolverine-leffa Logania siitä, ettei se ole Bressonia tai Bergmania, vaikka onkin hänen mukaansa hieno supersankarielokuva.

Nyt Hawke on kuitenkin viimein kiinnitetty Marvelin tv-tuotanto Moon Knightiin ja pahisrooliin siinä. Miksi tähti allekirjoitti sopimuksen osasta, sitä hän avaa näin:

– Rakastan faktaa, että Moon Knight on vähemmän tunnettu tarina ja sallii enemmän luovaa vapautta. Ohjaajana on Mohammed Diab [Kahakka] ja hän on loistava kaveri… Iso vaikutus minuun oli Oscar [Isaacilla], ollakseni rehellinen, pidän häntä hyvin jännittävänä pelurina kentälläni. Pidän siitä, mitä hän tekee elämällään. Hän muistuttaa minua näyttelijöistä, joita seurasin, kun ensi kertaa saavoin New Yorkiin. Oscar on minua nuorempi ja tykkään siitä, kuinka hän kantaa itsensä ja miten hän ajattelee. Ja yleensä, hyviä juttuja tapahtuu, kun olet samassa huoneessa sellaisten ihmisten kanssa, joista pidät ja joiden ajattelusta pidät. Ja täytyyhän ihmisen elää ajassaan. Et voi teeskennellä, ettet elä aikakautta, jossa olet. Sinun täytyy yrittää tehdä siitä parempi.

Lähteet: Screenrant, Comicbook

Kuva: Universal/Boyhood, 2014