Viihdejätti hinkuaa Chris Prattin uutuusleffaa huimaan hintaan

13.1.2021 23:29

Jurassic World– ja Guardians of the Galaxy -tähti Chris Prattin uusinta elokuvaa odotettiin maailman ensi-iltaan viimeistään joulukuussa. Toisin kuitenkin kävi, sillä koronavirustilanne sotki myös The Tomorrow Warin julkaisuaikataulun.

Elokuvayhtiöt ovat tilanteessa kovan paineen alla. Esim. Warner Bros. on päätynyt käyttämään HBO Max -suoratoistopalvelua uutuuselokuviensa (mm. Godzilla vs. Kong, The Conjuring: The Devil Made Me Do It) julkaisuun massiivisen leffateatterijakelun sijaan. MGM:llä puolestaan ei ole haluttu päästää 25. James Bond -leffaa julki ennen kuin elokuvateatterit voidaan jälleen avata. MGM:llä päädyttiin näin ollen siirtämään Daniel Craigin tähdittämää No Time to Die -agenttiseikkailua ainakin tämän vuoden syksylle. Suoratoistolevitykseen yhtiö olisi päästänyt lippulaivansa vain siinä tapauksessa, että sen esitysoikeuksista olisi maksettu ennätyssummia.

Chris Prattin tähdittämä The Tomorrow War ei sekään ole lähdössä halvalla valkokangasjakelun ulkopuolelle. Paramountin ja Skydancen tuottaman tieteistoimintarainan haluaisi katalogiinsa ainakin Amazon, joka on tarjonnut elokuvayhtiöille siitä jopa 200 milj. dollaria.

Tämä on hämmentävä summa leffasta, jossa menneisyydestä tulevaisuuteen tuodut sotilaat käyvät ulkoavaruuden uhkaa vastaan, ja jonka on ohjannut aiemmin animaatioiden parissa häärinyt Chris McCay (Lego Batman elokuva). Tarjottu summa on myös 75 milj. dollaria enemmän kuin Amazon maksoi Eddie Murphyn Prinssille morsian -jatko-osan esitysoikeuksista.

Lähteet: Comingsoon.net, Collider

Kuva: Paramount/The Tomorrow War, 2021