Isoja uutuuksia, kuten Black Widow, tulossa sittenkin nopeasti Disney+:lle?

Disney julkaisi suurleffansa Mulanin aiemmin tänä syksynä suoratoistopalvelussaan sen sijaan, että elokuva olisi tullut ensin maailmanlaajuisesti vain elokuvateatterilevitykseen. Päätös oli monille yllätys, mutta elokuvateatterien ollessa covid-19-viruksen takia laajalti suljettuina, se oli kuitenkin perusteltu ratkaisu. Mulanin lisäksi muitakin yhtiön isoja uutuuksia saattaa tulla nopeasti Disney+-palveluun.

Asiaa puoltaa mm. Disney-sijoittaja Dan Loeb. Hän kertoo Varietylle antamassaan haastattelussa, että suoratoistokuningas Netflixiä vastaan taistellessaan Disney+:n pitäisi houkutella lisää katsojakuntaa juuri mm. Marvel-uutuuksin. Näihin lukeutuu koronapandemian takia tältä vuodelta ensi keväälle lykätty Black Widow -toimintaseikkailu.

- Olen ymmärtänyt, että vanhemman polven tuottajat eivät halua tehdä radikaaleja tempauksia huippuelokuviensa kanssa, mistä syystä he ilmoittivat lykkäävänsä Black Widowia ja muita elokuvia ensi vuoteen. Minusta he eivät käsitä, mitä heillä on käsissään, eli arvokasta sisältöä, jota he voisivat hyödyntää tilauspalvelussa, sellaiseen tapaan kuin kaikki Microsoftista Amazoniin jo tekevät, Loeb kertoo. Hän näkee, että myös pandemian jälkeen suoratoistopalvelut kiinnostavat ihmisiä, eikä elokuvateatteritoiminta elvy entiselleen.

Lähteet: Variety, Comingsoon

Kuva: Disney/Marvel/ Black Widow, 2021

R. Isoviita 20.10.2020 klo 13:32

Takamus kovilla: Ensimmäisestä Harry Potter -rainasta oli tulla lähes kolmituntinen

Lasten vanhemmat eivät lämmenneet kestolle.

R: Isoviita

Näin tappajahai saapui viimeiseen leposijaansa

Alkuperäinen leffamonsteri korjattiin priimakuntoon.

Painajainen Elm Streetillä -tähti nähdään jatkossa Stranger Thingsissä

Mutta onko tämä rooli yhtä painajaismainen?