Gladiator-tähti ja Ridley Scott tekevät uuden historiaelokuvan

Parikymmentä vuotta sitten valmistuneen Gladiator-toimintaseikkailun jatko-osasta on huhuttu aina silloin tällöin. Ohjaaja Ridley Scott on väitetysti ollut kiinnostunut tekemään sellaisen, mutta toistaiseksi tuo leffa antaa odottaa itseään. Sen sijaan yli 80-vuotias Scott on tarttumassa toiseen historia-aiheiseen suurelokuvaan.

Kitbag-niminen elokuva saa pääosaansa Gladiatorissa ns. pahisroolia näytelleen Joaquin Phoenixin. Hänen hahmonsa ei ole vähempää kuin itse Napoleon, Ranskan ammoinen hallitsija. Leffan nimi viittaa sotilaspakkaukseen, josta kuka tahansa sotilas voi löytää yleishyödyllistä tavaraa. Kitbagin lupaillaan kuvaavan Napoleonin tietä pohjalta suurjoukkojen johtajaksi ja suovan avainroolin myös hänen vaimolleen, Josephinelle.

Leffan käsikirjoittajaksi on ilmoitettu David Scarpa. Scarpa teki yhteistyötä Scottin kanssa niin ikään tosipohjaisessa, mutta tuoreempaan historiaan sijoittuneessa elokuvassa All the Money in the World. Hän on kirjoittanut myös Sonyn Cleopatra-elokuvaa, jonka pääosa kiinnosti suuresti Angelina Jolieta. Kyseinen projekti ei kuitenkaan ole edennyt vuosiin, ja nyt vuorostaan Paramount Pictures suunnittelee toista Cleopatra-rainaa ohjaaja Patty Jenkinsin sekä hänen Wonder Woman -tähtensä, Gal Gadot'n, kanssa.

Lähteet: Deadline, Movies.com

Kuva: Universal/Gladiator, 2000

R. Isoviita 15.10.2020 klo 13:05

Sacha Baron Cohen paljasti, kuinka hullua Borat 2:n kuvauksissa oli

Näyttelijä tosiaan omistautui roolilleen.

Uutisankkurille potkut Adam Sandler -leffan takia

Pienikin rooli voi saada aikaan isoja mullistuksia elämässä.

Onko The Mandalorian laajenemassa jopa elokuvaksi – sarjan luoja vastaa

Disney+:n vetonaulan kolmannen kauden kuvaukset lähenevät.