Vihdoin jotain positiivista Ihmeotukset-leffasarjasta: Eddie Redmayne kertoo, mitä hyvää pitkässä tauossa on

Ihmeotukset-elokuvilla ei ole mennyt erityisen hyvin. Lässähtänyt menestys, yhden keskeisimmän näyttelijän sotkuinen yksityiselämä ja koko leffasarjan ideoineen kirjailija J. K. Rowlingin kannanotot, jotka ovat herättäneet vähintäänkin someraivoa - nämä ovat rasittaneet fantasiaelokuvasarjan mainetta. Viimeisimmäksi ongelmaksi velhotarinan jatkolle on muodostunut koronavirus - sen takia kalliin leffan kuvaukset keskeytettiin kuukausiksi vain tunteja sen jälkeen kun ne oli ehditty aloittaa.

Leffasarjan pääosaa näyttelevällä Eddie Redmaynella on kuitenkin positiivista sanottavaa. Maagisiin eläimiin ja olentoihin erikoistuneen Lisko Scamanderin roolissa nähtävä Redmayne pitää elokuvan kohtaamia lukuisia viivästyksiä vain hyvänä seikkana.

- [Viimeksi kuvaaminen katkesi] puoleksi vuodeksi ja tekijät - tietysti [ohjaaja] David Yates ja [minä] - keskustelimme tämän ajan hyödyntämisestä. Oli se sitten työtä erikoistehosteiden tai muiden asioiden parissa. Minun mielestäni se on todella tärkeää. Sitä yrittää aina tehdä parhaansa, joten minusta tuntuu kuin tämä olisi ollut joissakin tapauksissa avuksi, Redmayne luonnehtii tilannetta.

Viimeisin Ihmeotukset-leffa kompuroi lippuluukuilla sen verran pahasti, että jatko-osan tekemiseen otettiin lisäaikaa. Kun sitä keväällä ilmaantui pandemian takia pakosta vielä, Redmaynen puheiden perusteella voi odotuksia kolmatta sarjan elokuvaa kohtaan jopa varovasti nostaa. Uusimman elokuvan kuvauksia on jälleen käynnistelty, mutta nyt uusien turvallisuuskäytäntöjen kanssa: kuvauspaikoilla käytetään mm. nenä- ja suusuojamia ja tekijätiimin jäseniä testataan viruksen varalta.

Lähde: CinemaBlend

Kuva: Warner Bros./Fatastic Beasts: The Crimes of Grindelwald, 2018

R. Isoviita 22.09.2020 klo 12:09

Mad Max -ohjaaja kumosi leffastaan kiertäneen erikoisen huhun

Näin oleellista asiaa ei hevillä sivuuteta.

Marvelin uuden supersankarileffan kuvaukset saatiin valmiiksi

Myös Jurassic Worldin tiimoilta kuuluu hyvää.

Odotettu Bond-leffa No Time to Die ehkä Netflixille?

Huippuleffasta on kiinnostunut myös Apple.

Edesmennyt Chadwick Boseman saattaa tehdä vielä historiaa

Näyttelijälle povataan huippupalkintoja.