Jon Hamm perii kulttikomediasarjan pääosan

16.7.2020 15:22

1980-luvulla kahden leffan verran jatkuneet toimittaja Irwin Fletcherin seikkailut kiinnostavat elokuvateollisuutta jälleen. Alkujaan Chevy Chasen (Saturday Night Live, Community) näyttelemän Fletcherin alias Fletchin nähtiin harvemmin kirjoittamassa juttujaan, mutta sitäkin useammin jäljittämässä kuumia vihjeitä useissa eri valeasuissa.

Kulttisuosiota edelleenkin nauttivan kasarikomediasarjan uutta versiointia puuhaa nyt Mad Men -tähti Jon Hamm. Hamm on kiinnityttänyt itsensä Fletchin uusien seikkailujen pääosaan ja aikoo myös tuottaa uuden leffan. Työn alla olevan elokuvan pohjana on Fletchin luoneen kirjailija Gregory Mcdonaldin kaikkiaan toinen Fletch-mysteerikirja. Siinä liukasliikkeinen toimittaja joutuu itse murhaepäilyn kohteeksi.

Uuden Fletch-rainan käsikirjoittajana toimii Zev Borow (mm. tv-sarjat Chuck ja Tulilinjalla). Elokuvan ohjaajaksi puolestaan on nimetty Greg Mottola (Superbad, Sukuvika). Nähdäänkö myös Chevy Chasea tässä versioinnissa edes cameo-roolissa, on vielä hämärän peitossa. Alkuperäiset Fletch-leffat ovat tällä haavaa tarjolla suomalaiskatsojille sekä Applen että Googlen videopalveluista.

Lähde: Deadline

Kuva: Rhododendrites (CC)