Drive-ohjaaja Nicolas Winding Refn haluaa Batgirlin puikkoihin

4.7.2019 14:06

Tanskalaissyntyinen Nicolas Winding Refn (kuvassa) tunnetaan kansainvälisesti mm. tyylikkään rikoselokuva Driven ohjaajana. Visionäärinen tekijä on nyt ilmaissut kiinnostuksensa ohjata DC:n Batgirl-leffa.

Sarjakuvasankari Batgirlistä tehtävän elokuvan puikoissa piti alkujaan olla Joss Whedonin, joka muistetaan mm. Buffy, vampyyrintappaja -televisiosarjan taustalta. Whedon kuitenkin pakitti tehtävästä jo viime vuoden alkupuoliskolla, koska hän koki, ettei hänellä ollutkaan Batgirl-tarinaa kerrottavaksi.

Myöhemmin elokuvan tuotannosta vastaavan Warner Brosin kerrottiin etsivän Whedonilta avoimeksi jääneelle paikalle naispuolista ohjaajaa. Myös leffan käsikirjoittajana toimii nainen, Christina Hodson (Bumblebee). Sopivaa ohjaajaehdokasta kuitenkin etsitään edelleen.

Jos ohjaajaksi valitaan tästä huolimatta Refn, hän on kertonut tietävänsä myös, kenestä tulee Batgirl. Miekkosella on puheistaan päätellen vahva ajatus siitä, millainen hänen sarjakuvaleffansa olisi:

– Minua on lähestytty projekteilla, mutta olen lopulta aina päättänyt olla lähtemättä niihin. Rakastan Hollywoodia. Rakastan glamouria. Rakastan campia. Rakastan turhamaisuutta, rakastan egoja, hemmottelen itseäni niillä, mutta suurempien tarjousten kohdalla olen aina tuntenut olevani väärä henkilö. Se ei tarkoita, etteikö asiaa voisi tapahtua. […] Haluaisin tehdä yhden noista sarjakuvaleffoista, […] minä ja Batgirl – me olemme olemassa. Siinä on vain se mutta, että suurella joukolla ihmisiä on pakkomielle siitä, mitä sen tai tuon pitää olla. Jos minulle tulee tilaisuus ja voin tehdä aiheesta oman versioni, tai voin ainakin tuoda jonkin osuuden projektiin, mahtavaa. Mutta jos niin ei käy, teen jotain muuta.

Lähteet: Movieweb, Independent, Forbes

Kuva: Georges Biard