Marvelin Loki-sarjasta ensimmäinen kuva julki

10.6.2019 23:09

Tulevaan Disney+-suoratoistopalveluun tehtävä seikkailusarjaLoki vie odotetusti kieroilevan jumalhahmon uusiin seikkailuihin. Ukkosenjumala Thorin velipuolena tunnettua Lokia Marvel- elokuvissa näytellyt Tom Hiddleston on myös sarjassa mukana, joskin vielä on epäselvää, toimiiko hän pelkästään sen kertojana vai nähdäänkö Hiddlestonia Lokin sarveikkaassa kypärässä enemmänkin sarjan kohtauksissa. Vastikään Disneyn sijoittajille järjestetyssä tilaisuudessa esitellyssä promokuvassa Loki kuitenkin nähtiin ensimmäisen kerran juuri oman nimikkosarjansa puitteissa.

Valitettavan epäselvästä kuvasta (katso tästä) ei ole 100%:lla varmuudella todettavissa, onko kolttostelevan jumalahahmon vihreään asuun puettu näyttelijä Hiddleston vai joku häntä muistuttava henkilö. Joka tapauksessa kuva todistaa, että sarjassa ei eletä pelkästään meidän ajassamme. Lokin selän taakse jäävän elokuvateatterin ohjelmistossa nimittäin näyttää pyörivän vuonna 1975 ensi-iltansa saanut Tappajahai.

Jo aiemmin on huhuttu, että sarjassa matkattaisiin eri aikakausilla. Näin Loki kävisi tekemässä tihutöitään pitkin ihmiskunnan historiaa ja muuttamassa eri tapahtumien kulkua omaksi ilokseen.

Sarja aloitusepisodin käsikirjoituksesta vastaa Michael Waldron, joka on työskennellyt myös Paluu pulpettiin- eli Community-komediasarjan taustavoimissa. Lokin oman, kuuden tai kahdeksan episodin mittaisen sarjan arvellaan valmistuvan ensi vuodeksi.

Lähteet: Comingsoon, Den of Geek

Kuva: Disney/Marvel/ Thor: Ragnarök, 2017