Uuden Hellboy-leffan kohua nostattanut roolitus sai viimein selityksen

27.3.2019 22:19

Vähän ennen huhtikuun puoliväliä myös Suomeen rantautuvan Hellboy-filmatisoinnin matkalla on ollut monta mutkaa. Uusin tekijävoimin tuotettu leffa koki vastatuulta mm. siksi, että alkuperäisestä sarjakuvasta poiketen eräästä sen hahmosta oli tarkoitus tehdä valkoihoinen.

Deadpoolistakin tutun brittinäyttelijä Ed Skreinin piti näytellä uudessa Hellboy-tulkinnassa majuri Ben Daimiota, mutta kun hänelle selvisi hahmon olleen alkujaan japanilainen, Skrein jätti työn siihen syntyperältään paremmin sopivalle kollegalleen. Japanilaisnäyttelijää osaan ei palkattu, mutta kuitenkin fanikuntaa miellyttävä vaihtoehto, korealaistaustainen Daniel Dae Kim. Nyt elokuvan tuottaja Lloyd Levin on valottanut sitä seikkaa, miksei Daimioksi ensi sijassa etsitty aasialaista näyttelijää.

– Jo vuosia sitten olimme päättäneet tarinasta, jossa Daimio oli… Tarina tapahtuu Britanniassa, joten loimme Daimiosta taustaltaan englantilaista ja samalla kadotimme ajatuksen siitä, kuka hän oli sarjakuvissa ja teimme virheen, Levin summaa.

Lähde: Collider, CinemaBlend

Kuva: Eagle Films/ Lionsgate/Dark Horse Entertainment/Millennium Films/ Hellboy, 2019