Veteraaninäyttelijä avautui isänsä tylystä kommentista

14.11.2018 16:14

Näyttelijä Michael Douglas lukeutuu nyt 74-vuotiaana jo itsekin alan veteraanisarjaan. Hänen isänsä, Hollywood-legenda Kirk Douglas (100 v.), tapasi käydä katsomassa poikaansa näytöksissä. Kolme Oscar-ehdokkuutta saavuttanut legenda ei Michael Douglasin mukaan aina taputellut poikaansa selkään.

Nuorempi Douglas kertoo aloittaneensa näyttelemisen lukiovuosinaan. Hän halusi näytellä teatterissa ja päätyi niin ollen tekemään ensimmäisen varsinaisen roolityönsä lavalla, Shakespeare-klassikko Kesäyön unelmassa. Kaikki ei silloin mennyt ihan putkeen.

– Minun piti tulla alas käytävää ja sanoa vuorosanani juuri sille riville, jolla isäni oli. Ja minä olin niin hermostunut. Voi Luoja, Michael Douglas muistelee. Hän kertoo vetäneensä syvään henkeä ja lasketelleensa vuorosanansa nopeasti, yhtenä käsittämättömänä mössönä ulos suustaan ennen kuin oli juossut kiireesti pois. Kukaan ei tietenkään ymmärtänyt mitään hänen puheestaan.

Kirk Douglas oli poikennut katsomassa poikaansa näytelmän jälkeen.

– Hän tuli luokseni ja sanoi: ”Poika, olit karmea. Aivan karmea”, Michael Douglas kuvailee. Hän kehuu isänsä kuitenkin ehtineen kiireiltään katsomaan muitakin näytöksiä ja lopulta, kun Michael oli saanut tarpeeksi lisäoppia, myös kehaisseen häntä kovasti tehdystä työstä.

Lähde: Vulture

Kuva: Marvel Studios/Ant-Man, 2015