Erikoista: Venom-leffan oheistuotteissa on iso puute

20.9.2018 12:52

Sarjakuvaleffan vyöryessä elokuvateattereihin, myös lelukauppojen ja markettien hyllyille vyöryy yleensä elokuvaan liittyviä leluja. Niistä ovat monesti riemuissaan sekä lapset että varttuneemmat keräilijät. Tulevan Venom-elokuvan kohdalla molempia odottaa kuitenkin pettymys: elokuvaan liittyvää lelufiguuria on nimittäin turha etsiä kaupoista.

Hahmon elokuvaoikeudet omistava Sony ja figuureja virallisesti valmistava Hasbro eivät ole tehneet elettäkään tuodakseen Tom Hardyn tähdittämään leffaan liittyviä Venom-figuureja markkinoille. Joidenkin arvelujen mukaan syy tähän on siinä, että leffan nimikkohahmo on yksinkertaisesti liian pelottava leikkeihin, vaikka leffan ikärajaakin on laskettu hieman. Se ei tietenkään tarkoita, etteikö Venom-aiheisia leluja olisi kaupoista löytynyt jo aiemminkin. Esim. lelufiguureja ja videopelejä yhdistelleen Disney Infinity -nimekkeen alla julkaistiin jo muutama vuosi sitten ns. kevennetty Venom-leluhahmo.

Uudempaa Venom-lelua kaipaaville on luvassa hieman lohtua Hasbron valmistaman Marvel Legends -lelusarjan puitteissa. Siinä julkaistava Venom näyttää enemmän sarjakuvista kuin elokuvan trailereista tutulta. Hasbron suunnitteluportaaseen kuuluva Dwight Stall on lisäksi kommentoinut seuraavaa:

– Meidän pitää odottaa, miten [elokuvan] käy, seurata, mikä on fanien vastaanotto ja jos [leluhahmo] on jotain sellaista, mitä he haluavat, sitten katsomme ja kokeilemme tehdä jotakin. Mutta juuri nyt suunnitelmissa ei ole muuta kuin Classic Venom -hahmo.

Lähteet: ScreenRant, CosmicBookNews, THR

Kuva: CTMG/Disney, Venom, 2018