Tarantinon Star Trek tarvitsee kovemman ikärajan

3.9.2018 22:59

Näyttelijä Karl Urban, joka on nähty valkokankaalla sekä Judge Dreddinä että Star Trekin tohtori ”Bonesina”, on kertonut oman näkemyksensä Quentin Tarantinon Star Trek -projektista. Tarantinon luonnostelema leffa on vielä vailla tarkkaa valmistumisaikataulua. Myös elokuvan mahdollisista näyttelijöistä on ollut epätietoisuutta, sillä mm. kapteeni Kirkiä uudemmissa Star Trek -leffoissa näytellyt Chris Pine ei ole ollut tyytyväinen studion tarjoamaan palkkatarjoukseen.

Karl Urbanin mukaan useimpien tuttujen näyttelijöiden paluu ei kuitenkaan ole täysin mahdotonta.

– Toivon, että teemme uuden elokuvan yhdessä […]. Nyt me tavallaan odottelemme neuvotteluja. Olen varma, että haluamme jatkaa, Urban toteaa.

Hän vahvistaa myös huhun siitä, että Tarantino haluaisi tehdä kovemman ikärajan Star Trek -elokuvan. Aiempien sarjan elokuvien korkein ikäraja on ollut Yhdysvalloissa PG-13 (ts. ei suositeltu alle 13-vuotiaille), mutta Tarantino haluaa Urbanin mukaan käsitellä leffassa avaruuden kauhuja, kuten hirvittäviä kuolemia tyhjiössä. Näin ollen elokuva suorastaan huutaa R-luokitusta, mikä vaatisi sen katsojilta vähintään 17 vuoden ikää. Kyseinen R-luokitus oli myös Urbanin tähdittämällä Judge Dredd -versioinnilla.

Lähteet: We Got This Covered, GeekTyrant

Kuva: Universal/Star Trek Beyond, 2016