Jodie Foster kritisoi sarjakuvaleffoja – näin ohjaaja James Gunn vastaa

Uhrilampaat-elokuvassa ikimuistoisen roolityön Anthony Hopkinsin rinnalla tehnyt Jodie Foster kommentoi taannoin sarjakuvafilmatisointeja. Foster moitti elokuvissa käynnin muuttuneen kuin huvipuistovierailuiksi. Hänen mukaansa studiot tekevät massoille huonoa sisältöä, josta saa voittoja heti, mutta pitemmällä aikavälillä tällaisesta toiminnasta on haittaa.

- Se pilaa ensin amerikkalaisten katselutottumukset ja lopulta myös muun maailman. Minä en halua tehdä 200 miljoonan dollarin leffoja supersankareista, kaksinkertainen Oscar-voittaja ja myös ohjaajana siipiään kokeillut Foster tylytti.

Tähden kritiikkiin on jo ottanut kantaa käsikirjoittaja-ohjaaja James Gunn (Guardians of the Galaxy-elokuvat).

- Uskon, että Foster katsoo elokuvaa vanhanaikaisella tavalla, missä spektaakkelielokuvaa ei voi pitää ajatuksia herättävänä. Näin usein onkin, mutta ei aina, Gunn toteaa Twitter-tilillään antamassaan vastineessa ja lisää:

- Minä uskon spektaakkelielokuvien TARVITSEVAN näkemystä ja sydäntä, mitä niillä ei perinteisesti ole ollut. Ja jotkut meistä tekevät parhaansa liikuttaakseen [tätä genreä] siihen suuntaan.

Tänäkin vuonna valkokankaille on tulossa useita ison budjetin sarjakuvaversiointeja. Mm. humoristinen Deadpool 2, mahtavat voimat omaavan Jean Greyn muuttumista hyvästä pahaksi käsittelevä X-Men: Dark Phoenix, kovasti odotetut Avengers: Infinity War ja Black Panther.

Lähteet: ScreenRant, CinemaBlend, Twitter

Kuva: Black Panther/Marvel Studios 2018

R. Isoviita 02.01.2018 klo 21:34

Sukellusvene U-96 -klassikon tehnyt Wolfgang Petersen on kuollut

Petersen kävi tyrskyjä päin urallaan useasti.

Johnny Deppillä on lisää projekteja kiikarissa – myös kameran takana

Näyttelijän esikoisohjaus ei kuitenkaan ole kyseessä.

Kevin Costnerin eeppinen projekti etenee

Intohimoprojekti.

Näyttelijä Anne Heche 1969-2022

Vakava onnettomuus.

Efektipuolen tekijöiden ahdingosta kaikuu karuja huhuja

Marvelin tallissakaan asiat eivät ole niin hyvin kuin ulospäin voi näyttää.