Paluu tulevaisuuteen -fani sai sakkoja

30.5.2017 14:11

Kuten Paluu tulevaisuuteen -elokuvasarjassa on nähty, aikamatkustus on mahdollista fiktiossa jopa DeLorean-autolla. Christopher Lloydin näyttelemän tohtori Brownin erikoistuunattu ajopeli pystyy leffassa siirtymään ajasta toiseen, kunhan kaaralla ajaa tarpeeksi lujaa. Eräs elokuvasarjan faneista päätti painaa hänkin autonsa tallan pohjaan, mutta aikamatkan sijasta fania odotti sakko.

N. 141 km/h DeLoreanillaan kaasutellut fani joutui hiljattain poliisin pysäyttämäksi Kaliforniassa. Paluu tulevaisuuteen -leffasarjassa aikamatkaan tarvitaan suurin piirtein vastaava nopeus. Kun poliisi ja ajaja huomasivat yhtäläisyyden elokuviin, he molemmat ratkesivat nauramaan sakotetun mukaan.

Aikahyppyä kiihdyttelijä ei kuitenkaan havainnut, eikä poliisi myöskään repinyt sakkolappua huomion jälkeen.

– Ehkä, jos minulla olisi ollut Brownin kondensaattori, olisin päässyt sakotta, kalifornialaismies veisteli. Hän ei ole ainut DeLoreanin omistaja, joka on tavoitellut ajokillaan leffasarjan nopeuslukemia. Viime vuoden lopulla Englannin Essexissä eräs brittimies, Paluu tulevaisuuteen -fani hänkin, sai sakkoa ajettuaan n. 143 km/h eräänä syyskuisena sunnuntaina ”täysin tyhjällä tiellä”. Molemmat miehet ovat jälkeenpäin kiistäneet yrittäneensä aikahyppyä autoillaan.

Lähteet: THR, The Guardian

Kuva: jeremyg3030