Odotettavissa: jatkoa Bruce Willisin ja Samuel L. Jacksonin leffalle Unbreakable

26.1.2017 14:25

Ohjaaja M. Night Shyamalanin voi kuvitella olevan liekeissä; miehen uutukainen, sivupersooniensa vallassa elävästä miehestä kertova kauhujännäri Split on myyntilistojen kärkipäässä meillä ja maailmalla. Splitin myötä ohjaaja-käsikirjoittaja on alkanut puhua jatkosta elokuvalleen Unbreakable – särkymätön.

Vuonna 2000 valmistunut Unbreakable kuuluu sekin Shyamalanin uran parempiin elokuviin. Bruce Willisin ja Samuel L. Jacksonin tähdittämä raina seuraa kohtalokkaasta junaturmasta naarmuitta selviytynyttä miestä ja hänen vastakohtaansa, kaveria, jonka luut murtuvat äärimmäisen helposti. Jo pari vuotta sitten Shyamalan puhui halustaan tehdä tarinalle jatkoa ja Splitin jälkeen sellaista vaikuttaa seuraavan.

Split-elokuva itsessään näyttelee tiettyä roolia Shyamalanin suunnitelmissa, mutta jätämme elokuvan katsojien arvuuteltavaksi, mikä tuo rooli on. Ohjaajan mukaan hänellä on jo kirjoitettuna muutaman sivun mittainen tiivistelmä Unbreakablen jatko-osaa varten. Pyrkiikö hän toteuttamaan sen heti seuraavaksi – siihen Shyamalan ei ole antanut täysin varmaa vastausta:

– Luulen niin. Luulen, että se on seuraava juttu. Minulla tosin on toinenkin idea, jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa… sellainen idea, josta olen yhtä innoissani.

Lähteet: Box Office Mojo, ScreenRant, CinemaBlend, whatculture

Kuva: Touchstone Pictures