Paluu tulevaisuuteen on ja pysyy

30.11.2016 15:28

Uudet versiot klassikkoelokuvista tai pidetyistä, mutta ei klassikkostatusta nauttivista elokuvista ärsyttävät monia. Tosinaan tulee kuitenkin vastaan tapauksia, joita ei haluta tehdä uudelleen. Paluu tulevaisuuteen -leffasarja vaikuttaa kuuluvan tähän ryhmään.

Tuottaja Frank Marshall on uudessa haastattelussaan vakuuttanut, että Marty McFly ja tohtori Brown eivät palaa valkokankaille uusissa elokuvaversioissa.

– Näin on, niin kauan kuin minulla on sananvaltaa asiaan, Marshall toteaa ja kertoo samaan hengenvetoon, ettei uutta versiota ole tulossa myöskään rakastetusta tieteisseikkailusta E.T.

Marshall on samoilla linjoilla kuin Paluu tulevaisuuteen -ohjaaja Robert Zemeckis. Zemeckis ilmoitti jo viime vuonna, ettei hän koskaan suostuisi antamaan lupaa uuden Paluu tulevaisuuteen -version tekemiselle.

Nämä lausunnot eivät silti tarkoita, etteikö joku joskus silti voisi tehdä Paluu tulevaisuuteen -leffaa uuden Martyn ja tohtori Brownin kanssa. Kun elokuvan oikeudet siirtyvät esim. myynnin tai kuoleman seurauksena uusiin käsiin, uudella omistajalla on yleensä lupa tehdä omaisuudellaan mitä lystää.

Lähteet: The Guardian, Telegraph

Kuva: Universal