Taru sormusten herrasta -trilogian hahmoja piti olla Hobbitti-trilogiassa useampia

9.9.2016 13:01

Viggo Mortensenin näyttelemä Aragorn on Taru srmusten herrasta -trilogian merkittävimpiä hahmoja Elijah Woodin Frodon ja Ian McKellenin Gandalfin ohella. Kun tämän trilogian esinäytökseksi tarkoitettua Hobbitti-trilogiaa ryhdyttiin tekemään, mm. Elijah Wood ja vanhaa Bilboa näytellyt Ian Holm pyydettiin palaamaan Taru sormusten herrasta -rooleihinsa. Pyyntö oli siinä mielessä erikoinen, ettei esim. Frodo edes varsinaisesti kuulu Tolkienin alkuperäiseen Hobitti eli sinne ja takaisin -romaaniin.

Mortensenin mukaan Hobitti-trilogiassa oli tarkoitus nähdä myös hänen näyttelemänsä Aragorn.

– Tuottaja lähestyi minua projektin alkuvaiheessa [siitä aiheesta]. Minä sanoin hänelle: ”[Aragorn] ei ole siinä kirjassa; se tapahtuu 60 vuotta aiemmin ja hänen pitäisi näin ollen olla lapsi.” Tuottaja siihen: ”Joo, otamme tiettyjä vapauksia.” Ja minä totesin jääväni odottamaan käsikirjoitusta ja sitä, miten [Aragorn] olisi siihen ehkä kirjoitettu, Mortensen kertoo.

Hobitti-trilogian nähneet tietävät, ettei Aragorn ole leffoissa mukana. Mortensenin mukaan hän kuuli huhuja, että trilogian tekijät miettivät myös muita näyttelijöitä Aragorniksi, mutta lopulta he ilmeisesti lakaisivat koko idean hahmon mukanaolosta maton alle. Mortensen on kuitenkin vakuuttanut pitävänsä Hobitti- ja Taru sormusten herrasta -ohjaaja Peter Jacksonia yhä arvossa ja olevansa kiinnostunut palaamaan Aragorniksikin, jos sopiva tilaisuus sille koituu.

Lähde: CinemaBlend

Kuva: New Line Productions/The Lord of the Rings: The Return of the King