Heat – ajojahti -näyttelijä sai sopimattomia ehdotuksia

7.10.2015 14:09

Näyttelijä Ashley Judd, joka tunnetaan mm. elokuvista Heat – ajojahti ja Jäähyväiset tytöille, on avannut sanaisen arkkunsa menneisyydestään. Alansa naisten oikeuksista huolestunut Judd puhui viihdeteollisuuden äänenkannattaja Varietylle omista kokemuksistaan näyttelijänä. Juddin mukaan eräs Hollywoodin kuuluisimmista ja pidetyimmistä studiojohtajista ahdisteli häntä seksuaalisesti.

– Hän oli hyvin voimakas ja varma asiastaan. Hän kosiskeli minua, kuten sitä voisi kutsua: ”Tule käymään hotelliini ja haukkaamaan jotain.” No, minä menin, Judd kuvailee tapahtumia. Hotellilla näyttelijälle paljastui, että mies odottikin häntä huoneessaan. Käänne ei ollut Juddille ollenkaan mieluisa, sillä hän oli juuri paahtanut töissä pitkän päivän. Johtaja jatkoi kuitenkin houkutteluaan ja pyysi Juddia mm. katselemaan, kun hän ottaa suihkun – mistä kyseenalaisesta ilosta Judd kuitenkin kieltäytyi.

1990-luvun loppupuolella tapahtunut ahdistelutapaus sattui samaan aikaan kun Judd päätti opintojaan naisten oikeuksista. Hän kertoo ymmäräneensä kuitenkin vasta vuosia myöhemmin, mistä ison kihon houkuttelussa lopulta oli kyse. Juddille selvisi jälkeenpäin, että sama studiojohtaja oli harrastanut vastaavaa piiritystä myös muiden naisten kohdalla.

Lähde: Variety

Kuva: ABC/Missing, 2012