Ei Twin Peaksia

6.4.2015 08:06

Amerikkalaisen Showtime-kanavan odotettuihin uutuuksiin kuulunut Twin Peaksin jatko on kohdannut ison menetyksen. Alkuperäisestä kulttisarjasta ja elokuvasta vastannut ohjaaja David Lynch on nimittäin ilmoittanut vähän aikaa sitten, ettei hän ole mukana tässä tuotannossa. Lynchin piti vallata mysteerikertomuksensa ohjaajanpalli vuosien tauon jälkeen uudelleen ja hän on tähän asti myös ollut tiiviisti puuhaamassa sarjansa paluuta.

Lynch tiedotti päätöksestään faneilleen Facebookissa. Showtimelle ohjaajan selänkääntö tuli ilmeisesti täysin puskista, sillä vain vähän Lynchin tiedotteen jälkeen yhtiö ilmoitti, että sen edustajilla on yhä halua jatkaa neuvotteluja Lynchin kanssa. Lisäksi Showtimella toivotaan, että jatko, johon on lupautunut mm. alkuperäissarjassa kahvia FBI-agenttina särpinyt Kyle MacLachlan, toteutuisi vaikka ilman Lynchiä.

Mikä sitten meni mönkään? Pitkälti yli vuoden kestäneissä neuvotteluissa ei löytynyt Lynchiä miellyttänyttä sopimusta.

– Lähdin, koska käsikirjoituksen tekemistä varten ei tarjottu niin paljon rahaa kuin katsoin sen vaativan. Tänä viikonloppuna olen alkanut soitella näyttelijöille, jotta he tietäisivät, etten ohjaa tätä. Twin Peaks saattaa silti elää ja hengittää Showtimella, Lynch viestitti päätöksensä jälkeen.

Kuva: ABC

Lähteet: Deadline, CinemaBlend