Neil Gaiman kertoo, kuka sopii Sandmaniksi

22.12.2014 09:14

Neil Gaimanin (kuvassa) keksimä sarjakuvahahmo Sandman on saamassa elokuvan Warner Brosilla. Vuosikausia ideasta käsikirjoitusvaiheeseen ja taas kypsyteltäväksi ideaksi takaisin pyörinyt Sandman-leffa on nyt joitakin kuukausia ollut näyttelijä Joseph Gordon-Levittin (Inception) hyppysissä. Vaikka jotkut tahot ovat uumoilleet, että ohjaajana jo siipiään kokeillut Gordon-Levitt näyttelisi myös leffan pääosan, ainakin Gaiman on eri linjoilla.

Sarjakuvakirjailija itse tahtoisi Sandmanin osaan eli Morpheukseksi useammankin eri vaihtoehdon.

– Luullakseni näin Benedict [Cumberbatchin] ensiksi Sherlock Holmesina ja ajattelin: ”Vau – siinä oli uskomattomasti Morpheusta.”

Cumberbatch ei kuitenkaan ole käytettävissä, sillä hän kuvaa mm. Doctor Strangea. Gaiman myöntää pohtineensa myös Johnny Deppiä tummanpuhuvaksi nukkumatiksi, mutta tämä on hänen mielestään sittenkin jo liian vanha osaan. Kirjailija, joka on leffaprojektissa mukana muutenkin kuin vain alkuperäisteoksen kirjoittajana, näkisi Cumberbatchin ja Deppin sijasta pääroolissa mielellään Thor-leffoista tutun Tom Hiddlestonin.

Lähteet: Digital Spy, Screenrant

Kuva: Chenanceou