WoW, Duncan Jones!

31.1.2013 04:59

– Voiko videopelistä tehdä kunnollista ELOKUVAA. Olen aina sanonut sen olevan mahdollista. Nyt saan TEHDÄ sellaisen, twiittaa leffojen Kuu ja Source Code ohjaaja Duncan Jones tuoreeltaan Twitter-sivullaan. Hänet on nimetty Blizzard Entertainmentin World of Warcraft -peliin pohjautuvan elokuvan uudeksi ohjaajaksi. Pitkään suunniteltu WoW-raina, jonka puikoista Sam Raimi luopui Mahtava Oz -filmatisoinnin vuoksi, on The Hollywood Reporterin mukaan tulossa elokuviin vihdoin vuonna 2015.

Jones jatkaa World of Warcraft -leffan myötä tieteis- ja fantasiagenrejen piirissä. Muusikko David Bowien poikanakin tunnettu ohjaaja ei vaikuta rainan käsikirjoitukseen ehkä ollenkaan, vaikka Kuun myötä antoi itsestään lupaavan kuvan myös kynäilijänä. Tuotantoyhtiö Warner Bros. on palkannut Charles Leavittin (K-PAX, Blood Diamond – veritimantti) kirjoittamaan tarinaa, jota ennen Leavittia työsti Collider.com:in mukaan Robert Rodat (Patriot, Pelastakaa sotamies Ryan). Tehtävä ei ole helpoimmasta päästä, sillä lukuisten haltioiden, zombien, kääpiöiden, örkkien ja muiden hahmojen kansoittaman roolipelimaailman hyödyntäminen tarjoaa käsikirjoittajille vuolaasti vaihtoehtoja.

Elokuvasta tulee Jonesin tähänastisista töistä kallein, sillä sen budjetiksi on laskettu ainakin 100 miljoonaa dollaria, kun hänen kehuttu esikoisensa, Kuu, kustansi vain noin viisi miljoonaa. Tuotantoyhtiön suursatsaus WoW-elokuvaan on yksiselitteinen, sillä Blizzard Entertainmentin pelillä on erittäin vankka pelaajakunta ympäri maailman. Tuore Warcraft-projekti siirtänee Jonesin kokonaan pois James Bond -kirjailija Ian Flemingin -elämänkertaelokuvan parista tai vähintäänkin muuttaa jälkimmäisen valmistumisaikataulua isosti.

Kuva: David Shankbone