Skeittijengi

Valmistusvuosi:1989
Pisteytyksiä: 7
Tarkka arvio: 2.71

Arviot

Naurettavan päällekäyvä kasariasenne onnistuu kiehtomaan enemmän kuin mitä se kenties kaiken järjen mukaan saisi.

Joskus kun sitä katsoo wanhan ajan klassikkoelokuvia, jotka ovat saaneet ensi-iltansa siinä isän tai äidin hullujen nuoruusvuosien paikkeilla, niin saattaa tulla miettineeksi, että olivatko ne leffat tosiaankin ennen niin paljon parempia. Suurin osa hardcore-leffadiggareistakaan ei nimittäin listaa suosikkielokuviensa joukkoon juuri yhtäkään alle kymmenen vuoden ikäistä pätkää, onhan tämän tarkoitettava jotain. Tämä on mielenkiintoinen ilmiö, mutta […]

Arvosteltu: 28.08.2005

Kommentit & Pisteytykset

Joku

Mitenköhän tämä kasarileffa on lentäny mun tutkan ohi kaikki nää vuodet. Kyseessähän oli varsin toimiva rikos/toimintaelokuva, huumoria unohtamatta. Vielä kun junnuna tuli itsekin skeittaamista harrasteltua, niin tämä olis ollut ihan täsmäpommi jo aikoinaan katsottuna. No, parempi myöhään kun ei milloinkaan. Ei Gleaming the Cube, tai Skeittijengi siis mikään vuosikymmenensä kuolematon klassikko ole, mutta pätevää aivot narikkaan viihdettä kylläkin. Nuori Christian Slater esittää rasavilliä nuorta joka alkaa tonkimaan adoptioveljensä hämärissä olosuhteissa tapahtunutta kuolemaa. Tietenkään kukaan ei usko rullalaudalla reikä päässä kaahailevaa poikaa vaan tutkintatyö täytyy hoitaa lähestulkoon yksin. Tätä on mukava seurata ja etenkin tuossa kohtaa parikymppinen Slater vetää kyllä roolinsa oikein hyvin. Harmi ettei elokuvan pahikset oikein osoita minkäänlaista uhkaavuutta missään kohtaa, vaan vaikuttaa melko munattomilta hahmoilta. Tästä jää se todellinen jännitteen tunne sen takia ihan piippuun. Onneksi kuitenkin itse skeittilaudalla tapahtuvat takaa-ajot ja muu kikkailu on suorastaan upeasti toteutettu! Nähdäänpä mukana myös alan legenda, Tony Hawk pienessä roolissa.

Tietynlaisena ajankuvana ja hömppäviihteenä Skeittijengi on kyllä varmaa matskua kenelle tahansa 80-luvun leffoista pitävälle.

Juki
cronenberger