Käsikirjoitus on loistava ja pitää katsojan kiinnostuksen mukana koko ajan.

5.7.2003 12:10

Alkuperäinen nimi:Goodfellas
Valmistusvuosi:1990

Olen odottanutkin että tämä elokuva ilmestyisi leffatykissä. Ostin elokuvan DVD:n tässä kolmisen viikkoa sitten ja en todellakaan kadu ostostani. Nostan tämän elokuvan parhaaksi Martin Scorsesen elokuvaksi ohi Taksikuskin ja Kuin Raivon Härän.

Käsikirjoitus on loistava ja pitää katsojan kiinnostuksen mukana koko ajan, vaikka elokuva onkin aika pitkä ja siihen tulee aika paljon uusia juonenkäänteitä. Tämä elokuvahan perustuu tositapahtumiin, tälläinen Henry Hill on oikeasti olemassa ja kun tämä elokuva perustuu Nicholas Pileggin kirjaan Wiseguy:hin ja Pileggi itse oli käsikirjoittamassa elokuvaa Scorsesen kanssa sen takia juoni onkin niin hyvä sillä kirjailija saa tehdä omasta kirjasta käsikirjoituksen.

Musiikki on ajan mukaista, vaikka sitä on moitittukin, mutta sellainen musiikki oli Henry Hillin elämässä. Näyttelijät ovat aivan loistavia. Robert De Niron rooli ei ole niin suuri mutta hän tekee aina laatutyötä. Ray Liotta tekee aivan loistavan pääosaroolin, ihmettelen miksei hän voittanut Oscaria tai ollut ehdolla. Joe Pesci sopii esittämään Tommya, ei siihen voi paljon muuta sanoa. En oikein tykännyt Lorraine Braccosta, minusta hän ei oikein osaa oikein kunnolla näytellä.
Paul Sorvino esittämään hienosta todellista mafia-pomoa. Myös muut tutut Sopranosin Michael Imperioli sekä Samuel L. Jackson.

Scorsesen ote on alkanut lipsua tämän elokuvan jälkeen, mutta hän tämän hetken ohjaajista yksi parhaista.

nimimerkki: Tuukka

Arvosteltu: 05.07.2003