Jos tämäntyyppiset elokuvat kiinnostavat, tätä elokuvaa ei kannata jättää katsomatta.

15.4.2004 19:00

Maailmanlopun meininkiä on jälleen ilmassa. Taitava joukko näyttelijöitä on päästetty kameran eteen naisohjaajan (joka on edelleen pieni harvinaisuus suuremman budjetin elokuvissa) valvonnan alaisuuteen.

Maapalloa uhkaa suurempi uhka kuin koskaan aikaisemmin. Planeettamme pintaan on nimittäin iskeytymässä niin suuri komeetta, että se käytännössä tuhoaisi maapallon ja kaiken elämän planeetalla. Amerikkalaiset ovat rakentaneet Messias-avaruusraketin, joka on tarkoitus ampua avaruuteen, ja jonka miehistön tehtävä on räjäyttää komeetta pienempiin palasiin, jotta maailma pelastuisi.

Hienot suoritukset Robert Duvallilta ja Tea Leonilta. Suuren, ellei peräti suurimman manuaalitaputuksen ansaitsee kuitenkin se porukka, joka on tehnyt elokuvan tehosteet. Elokuva on suurimmaksi osaksi hienoa katsottavaa ja tunnelmaan on helppo eläytyä. Myönnän olevani tällaisten elokuvien suuri fani, mutta pisteytyksessähän onkin nimenomaa minun mielipiteeni edustettuna. Jos katastrofi-/scifi-elokuvat kiinnostavat, tätä elokuvaa ei kannata jättää katsomatta.

Arvosteltu: 15.04.2004