Joker-yleisölle pilan järjestänyt mies sai porttikiellon elokuvateattereihin

10.10.2019 06:07

DC:n sarjakuvahahmon ja Batmanin arkkivihollisen tarinaa uuteen muottiin asetteleva Joker-leffa on tuonut vaikeuksia ainakin yhdelle katsojalleen. Tai tarkalleen ottaen miekkonen ei päässyt elokuvateatterin katsomoon asti, sillä hänen järjestämänsä kepponen toi hänelle porttikiellon koko leffateatteriketjuun.

Yhdysvaltalaismies oli päättänyt pilailla Joker-elokuvan muun yleisön kustannuksella. Niinpä hän kiikutti teatteriketjun luo ilmoituksen, missä kiellettiin leffakävijän osallistuminen näytökseen, mikäli henkilöllä ei ole kumppania mukana. Vitsi ei sinänsä ollut uusi, sillä sen idea on lähtöisin parin vuoden takaa 4chan-sivustolta.

Miekkonen jakoi källistään kuvan sosiaalisessa mediassa. Tämän jälkeen pilan osalliseksi joutunut suuri AMC-teatteriketju lähestyi häntä kirjeellä. Sen mukaan pilailijalla ei enää ole lupaa oleskella ketjun teattereilla ja mikäli hän silti pyrkii niiden lähettyville, virkavalta tulee poistamaan hänet paikalta.

Vitsiniekka ei ollut kohtelustaan kovin ilahtunut:

– En tee mitä tahansa huvin vuoksi, koska en ole sellainen meemiluuseri, joten luulen, ettei tämä tosiaan ollut sen arvoista, vaikka oli minulla källin aikaan hauskaa.

Lähteet: THR, Cinemablend

Kuva: Warner Bros./Joker, 2019