Tuleeko Austin Powers -leffasarjaan jatkoa – ohjaaja vastaa

1.8.2019 17:48

1990-luvulla suurta suosiota nauttineen koomikko Mike Myersin luoma Austin Powers on tähän päivään mennessä seikkaillut kolmessa agenttiparodiassa. 1960-luvun svengiä tihkuvalle hahmolle on ajoittain kerrottu olevan suunnitteilla neljäskin oma leffa. Odotusta on nyt jatkunut pitkälle toista vuosikymmentä.

Aiemmat Powers-rainat ohjannut Jay Roach on nyt avautunut neljännen elokuvan tilanteesta.

– Ollakseni rehellinen, en tiedä miten tekisimme sen ilman Verne [Troyeria]. Meillä oli aina ajatuksia paljastaa hänen hahmonsa elämästä enemmän. Jos Mike [Myers] keksii, miten tästä voidaan edetä, me tekisimme varmasti jonkinlaisen kunnianosoituksen [Vernelle]. Olen valmis, jos [Mike] koskaan haluaa tehdä sen, Roach toteaa viitaten niin ikään Myersin esittämän Dr. Evilin rinnalla nähtyyn Mini-Me:hen, jota vuonna 2017 menehtynyt Troyer näytteli.

Ilman Troyeria neljännen elokuvan tekeminen vaikuttaa ongelmalliselta. Sen oli suunniteltu keskittyvän juuri Dr. Eviliin ja hänen lähipiiriinsä. Myers on pitänyt erityisesti Dr. Eviliä ns. hengissä vierailemalla tässä hahmossaan mm. Saturday Night Live -viihdeohjelmassa.

Lähteet: We Got This Covered, Cinemablend

Kuva: New Line Cinema/ Austin Powers ja Kultamuna, 2002