Viimeinen Wolverine-leffa tähtää korkealle

4.1.2017 16:20

Hugh Jackmanin paljon odotettu Wolverine-jatko-osa Logan saapuu myös Suomessa elokuvateattereihin maaliskuussa. Toisin kuin jotkin huhut ovat antaneet ymmärtää, Wolverinea ja ja toista sarjakuvasuosikkia, Deadpoolia, nähdä leffassa yhdessä – asian on vahvistanut jälkimmäisen näyttelijä Ryan Reynolds. Reynolds odottaa kuitenkin jotain muuta Loganilta.

Jackman itse on jo aiemmin nostattanut elokuvan ympärille hypeä kertomalla haluavansa tehdä siitä niin täydellisen kuin mahdollista. Loganin tiimoilta ei olekaan kuulunut mitään, minkä takia fanien pitäisi olla huolissaan – leffan on mm. lupailtu olevan raaempi ja aikuisempaan makuun sopivampi kuin monet muut supersankarielokuvat. Elokuva tosin menetti hiljattain säveltäjänsä Cliff Martinezin (Drive, The Neon Demon) tuntemattomista syistä, mutta tilalle saatiin pikavauhtia toinen musiikkimies Marco Beltrami (Wolverine, World War Z).

Reynolds tietää elokuvasta enemmän kuin keskivertofani, sillä hän arvelee sen yltävän yli lukuisten muiden supersankarielokuvien.

– Logan näyttää elokuvalta, joka saattaisi rikkoa lasikaton. Minulla on ensikäden tietoa siitä, että se on mahtava. Olen nähnyt siitä osia. Se räjäyttää tajunnan. Se lepää vahvasti hahmon harteilla, Reynolds suitsuttaa antanen ymmärtää, että Logan saattaisi yltää ensi vuonna peräti parhaan elokuvan Oscar-ehdokkaaksi ellei jopa kategorian voittajaksi. Yleensä supersankarirainat pärjäävät parhaiten tehostekategoriassa. Tosin myös leffan ohjaaja James Mangold on luonnehtinut Logania enemmänkin henkilöhahmoa syvällisesti tutkiskelevaksi elokuvaksi kuin silkaksi toimintarymistelyksi.

Lähteet: THR, Variety, ScreenRant, We Got Thios Covered, Movie Pilot

Kuva: 20th Century Fox/Marvel