Pitäähän miehen nyt omat stunttinsa tehdä!

Nyt viidettä kertaa Las Vegasissa käynnistynyt CinemaCon-tapahtuma kerää yhteen elokuvafaneja ja alan tekijöitä yli 80 maasta. Tapahtuman puitteissa esitellään, mm. uutuuselokuvia, joihin lukeutuvat tänä vuonna toimintakomedia Spy ja musikaalisempi Pitch Perfect 2. Eilispäivän ohjelmassa oli myös tulevan Mission: Impossible -jatko-osan tähtivierailu.

Kyseisen leffasarjan pääosassa vuodesta 1996 näytellyt Tom Cruise mainosti toimintaseikkailun viidettä tulemista maistiaisen kera. Se oli taltiointi miehen huikeasta stunttitempusta, jossa hän kohosi lentokoneen kyljessä roikkuen aina 1,5 km:n korkeuteen asti. Mieletön temppu, jossa Cruisella oli suojanaan mm. viimalta silmiä suojaavat erikoislasit ja tuotantoyhtiöllä oletettavasti kattava vakuutus, ei tullut purkkiin kerralla, vaan näyttelijä joutui roikkumaan koneen kyljessä peräti kahdeksan oton ajan ja hän myönsikin tempauksen ottaneen koville:

- Ilmavirta paiskoi minua vasten konetta. Olin paskajäykkänä kauhusta.

Mission: Impossible - Rogue Nation, joka saapuu ensi-iltaan myös Suomessa heinäkuun lopulla, on tällä kertaa Christopher McQuarrien ohjaama. Hänellä ja Cruisella on takanaan jo useampikin yhteistyö, mukaan lukien vähän aikaa sitten tv:ssä nähty toimintatrilleri Jack Reacher: Tappajan jäljillä, jossa miljoonaluokan palkoista (esim. Mission: Impossible - Ghost Protocolista yli 12 500 000 dollaria) nauttiva stara teki monet autostunttinsa itse. Vaarallisen tehtävän tulevassa osassa Cruisen rinnalla nähdään Jeremy Renner, Rebecca Ferguson, Simon Pegg ja Ving Rhames.

Lähteet: Indiewire, CinemaCon, IMDB

Kuva: Paramount

R. Isoviita 22.04.2015 klo 07:43

Tom Cruisella oli Top Gun -jatko-osaan liittyen erityinen vaatimus

Omia stunttejaan tekevä näyttelijä lisää kierroksia.

Blade palaa – uusi pääosanesittäjä on kahden Oscarin voittaja

Wesley Snipes näytteli osassa aiemmin.

Japanilaisstudiolle tehty isku: maan pahin vuosikausiin

Hyökkääjä selvisi hengissä.

Linda Hamilton täsmentää aiempaa Terminator-kommenttiaan

Näyttelijä ei kehuja jaellut.