Miljoonia tuottanut leffasarja jumissa: Missä on Paddington 3?

2.2.2023 22:02

Vuonna 2014 valkokankaille tassutellut perulainen nallekarhu Paddington hurmasi yleisön vakuuttavasti. Paul Kingin ohjaama koko perheen komedia oli niin pidetty, että se sai jatko-osan 2017. Samoihin aikoihin Paddingtonin kerrottiin saavan myös kolmannen uuden elokuvallisen seikkailun. Aikaa on kuitenkin vierähtänyt, eikä leffaa näy.

Paddington in Peru -nimellä varustetun leffan kuvausten piti käynnistyä jo viime vuonna. Kaksi aiempaa osaa luotsannut Paul King siirtyi kuitenkin tuottajapuolelle ja viime kesänä ohjaajaksi tuli hänen tilalleen Dougal Wilson, paremmin musiikkivideoiden parista tunnettu mies. Nyt karhuherran ääninäyttelijänä toimiva Ben Whishaw on kertonut elokuvan tilanteesta.

– En ole lukenut sen käsikirjoitusta, enkä edes tiedä, milloin meidän pitäisi kuvata sitä. […] Luulin, että se olisi jo pitkällä, mutta en tiedä. Sillä suunnalla on mennyt hiljaiseksi, kuten näissä jutuissa joskus käy. Ehkä se tarkoittaa, että he valmistelevat sitä yhä, tai ehkä se tarkoittaa, ettei koko leffaa tulekaan, Whishaw toteaa.

Paddington in Perun peruminen olisi monille iso pettymys. Kaksi aiempaa osaa ovat olleet tuottoisia, sillä ykkösosa kahmi kokoon 282 milj. dollaria ja Paddington 2 228 milj. dollaria.

Lähteet: SlashFilm, Collider, THR, Box Office Mojo

Kuva: Studio Canal/ Paddington 2, 2017