Parodialegenda olisi halunnut tehdä Harry Potter -hupailun – tuotantoyhtiö tylynä

30.11.2022 23:18

Polkkamestari, Mies ja alaston ase -leffojen cameo-kasvo ja monista hittiparodioistaan tunnettu Weird Al Yankovic saatteli hiljattain maailmanensi-iltaan hilpeän elämäkertaelokuvansa Weird: The Al Yankovic Storyn. Niin Michael Jackson -hupailustaan Eat It kuin Gangsta’s Paradisen Amish Paradise -väännöksestä kuulu huumorimies ei toki esitä siinä itseään, vaan leffan Al on Daniel Radcliffe.

Harry Potter -elokuvasarjan jälkeen persoonallisia roolivalintoja tehnyt Radcliffe on saanut suorituksestaan kiitosta myös Weird Alilta itseltään. Yankovic näkee hauskana sen, että juuri Radcliffe teki sopimuksen roolityöstä. Yankovic nimittäin suunnitteli aikanaan myös Harry Potter -parodiaa.

– Mitähän se oli, noin vuosikymmen tai pari sitten, kun lähestyin elokuvayhtiötä siitä, saadakseni heiltä yleisesti siunauksen asialle. […] Ja luulen, että he vain tyrmäsivät sen tai eivät edes ikinä vastanneet minulle… Mutta joskus tällaisten franchise-juttujen kanssa on niin, että jos kysyt lupia, vastassa on niin monta tyyppiä, jotka voivat evätä pyynnön, että niin yleensä myös käy, Yankovic kmuistelee ja lisää, että olisi ollut vain parempi toteuttaa idea lupia kyselemättä.

Lähde: IndieWire

Kuva: Funny or Die/Tango Entertainment/The Roku Channel/ Weird: The Al Yankovic Story, 2022