Hugh Jackman muisteli, kuinka menetti roolin Sandra Bullockin rinnalla

29.10.2022 23:33

Takaisin Wolverine-kuosiin palaava Hugh Jackman on tunnetusti moneen taipuva näyttelijä. Vaikka hänet on nähty toimintaleffoissa, tähti on myös suvereeni musikaalitaituri ja hänen filmografiastaan löytyy jopa romanttista komediaa. Kotimaassaan Australiassa näyttelijä taas komistutti 1990-luvulla menneestä maalaiselämästä kertonutta Lumisen virran mies -sarjaa.

Jackman palasi hiljattain muistelemaan uransa alkupuolta. Hän paljasti koe-esiintyneensä Sandra Bullockin tähdittämään Miss Kovis -komedian miespääosaan vuosituhannen vaihteessa. Homma ei kuitenkaan mennyt lainkaan putkeen. Jackman yllättyi jo siitä, että Bullock itse oli paikalla koe-esiintymisessä. Toisaalta hän oli valmistautunut huonosti, sillä hän oli haikaillut roolia toisesta tuotannosta.

– Ajattelin: ”Voi hemmetti, hän on upea! Ja nopea ja sähäkkä! En pysty kirimään tempoani lähellekään.” Sätkin eteenpäin niin vauhdilla kuin kykenin, mutta käsikirjoitus ei ollut minulla tarpeeksi hyvin hallussa, Jackman kertaa. Hän muistelee olleensa yksi kahdeksasta Bullockin kanssa koe-esiintyneestä miehestä.

Rooli leffassa lankesi lopulta Benjamin Brattille. Vaikka Miss Kovis oli hitti ja sai myös jatko-osan, Speed-rainoista vauhtia uraansa ottanut Bullock oli selvästi niiden isoin tähti. Jackmanille kansainvälinen megamenestys alkoi valjeta vasta tämän jälkeen. Ensimmäinen X-Men-elokuva julkaistiin toki joitakin kuukausia ennen Miss Kovista, mutta koe-esiintymisen aikaan Jackman ei vielä ollut juuri muuta kuin joku tyyppi Australiasta.

Lähde: Variety

Kuva: Warner Bros./ Reminiscence, 2021