Scary Movie -leffasarjasta tuttu Anna Faris syyttää ohjaajalegendaa epäsopivasta käytöksestä

19.10.2022 23:52

Useissa komedioissa nähty näyttelijä Anna Faris on tuonut julki, että hän joutui tunnetun ohjaajan kanssa ikävään tilanteeseen. Faris syyttää edesmennyttä ohjaajalegenda Ivan Reitmania käytöksestä, joka ei hyvään työpaikkakulttuuriin kuulu.

Mm. Scary Movie -elokuvasarjassa nähty Faris kertoo vastikään julkaistun Unqualified-podcastin jaksossa kollegalleen Lena Dunhamille Reitmanin karjuneen hänelle kuvauspaikalla. Farisin mukaan ohjaaja myös läpsäisi häntä takamukselle, mikä sai hänet tuntemaan itsensä vihaiseksi, loukatuksi ja nöyryytetyksi. Eikä ohjaaja käyttäytynyt ikävästi hänen mukaansa vain häntä kohtaan.

– Se oli yksi kovimmista kokemuksistani. Tarkoitan ajatusta yrittää tehdä komediaa sellaisessa terrorivallan ilmapiirissä. Hän oli huutaja. Hän vetäisi jonkun mielen matalaksi joka päivä… ja ensimmäisenä päivänäni [My Super Ex -elokuvan kuvauksissa] kohteena olin minä, Faris muistelee vuonna 2006-julkaistun elokuvan tekemistä.

Dunhamin tiedusteltua, miksei Faris ollut tuonut asiaa esille heti tuoreeltaan, tämä vastasi ajan olleen eri. Myös Haamujengi-elokuvien taustalta tuttu Reitman kuoli alkuvuodesta. My Super Ex -leffan tuottajiin lukeutunut Gavin Polone kommentoi Farisin kertomusta näin:

– En ollut todistamassa sitä tapausta, tai kuullut sellaisesta, mutta toisaalta minulla ei ole syytä epäillä Annan ulostuloa. Jos hän sanoo näin tapahtuneen, uskon häntä. Jos sellaista olisi tapahtunut minun nähteni, olisin varmasti ottanut asian Ivanin kanssa puheeksi.

Lähde: Deadline

Kuva: New Regency Productions/20th Century Fox/My Super Ex, 2006