Seuraava Bond-leffa ei ala uudesta James Bondista

27.9.2022 15:07

Kuka sopisi uudeksi James Bondiksi nyt Daniel Craigin jälkeen? Tätä kysymystä on pyöritelty jo ennen kuin Craigin viimein esiintyminen agentti 007:nä, No Time to Die, rävähti valkokankaille. Asiaa on kyselty joka puolelta, jopa ex-Bond Pierce Brosnanilta, jolla oli paljonpuhuva vastaus valmiina:

– Kuka siihen sopisi? Minulla sille ei ole mitään väliä.

Brosnan toki jatkoi heti perään diplomaattisesti, että on mielenkiintoista, kenet Bond-tekijät päätyvät valitsemaan ja hän toivottaa uudelle miekkoselle hyvää. Uuden näyttelijän valinta ei kuitenkaan ole vielä lähellekään lukkoon lyömistä, sillä franchisen tuottajaportaaseen kuuluvat Barbara Broccoli ja Michael G. Wilson eivät etsi ensi sijassa uutta näyttelijää seuraavan Bond-rainan nimirooliin.

– Ihan aluksi me mietimme näiden elokuvien kehityskulkua ja tarinalinjoja ja mihin suuntaan haluamme niitä viedä. Vasta kun olemme saaneet tuntumaa siitä, mihin haluamme mennä, alamme miettiä roolitusta, Broccoli toteaa.

James Bondiksi tuottajat katselevat henkilöä, joka pystyy sitoutumaan rooliin jopa vuosikymmeneksi. Mutta tarinalinjoihin liittyen Bond ja tämän esittäjä eivät ole välttämättä ykkösasia, jota he joutuvat miettimään.

– Istumme alas käsikirjoittajiemme kanssa ja kysymme, ketä maailma pelkää, [ja] siitä me lähdemme liikkeelle, Bond-pahiksesta. Yritämme keskittyä siihen kuin eräänlaiseen päätarinaan, ja sitten katsomme myös Bondin tunne-elämää, mitä uutta hän käy läpi henkilökohtaisesti, Broccoli paljastaa.

Lähteet: Variety, THR

Kuva:Nicole Dove © 2019 DANJAQ, LLC AND MGM. ALL RIGHTS RESERVED./ No Time to Die, 2021