Kevin Bacon kommentoi jälleen ehdotusta liittymisestä kuuluun kauhufranchiseen

10.9.2022 23:58

Viimeisimmästä Painajainen Elm Streetillä -rainasta on jo hyvän aikaa, mutta aina välillä pintaan pulpahtaa keskustelua elokuvasarjan jatkamisesta tai käynnistämisestä uudelleen. Yhtenä isoimpana ongelmana tässä on kuitenkin elokuvasarjan pääpahiksen, Freddy Kruegerin rooli.

Näyttelijä Robert Englund tulkitsi painajaishahmoa vuosina 1984-2003. Hänen voi sanoa tehneen olemuksellaan ja äänellään Kruegerista niin ikonisen, että monille tuottaa isoja vaikeuksia hyväksyä ketään muuta tähän osaan. Krueger on myös myöhemmin pistäytynyt ruuduissa Englundin esittämänä, joskin lähinnä tv-sarjojen yllätysvieraana.

Englund on kuitenkin itse tukenut yhtä henkilöä manttelinperijäkseen. Vuonna 2017 hän totesi kuulleensa huhuja Kevin Baconin roolittamisesta Kruegeriksi.

– Minusta se olisi hienoa. Hän on yhdessä suosikkikauhuleffoistani, Stir of Echoes – henkien vankina, se teidän pitäisi nähdä. Minä vain ajattelen, että Kevin on sopivaa kaliperiä. Minusta hän kunnioittaa kauhuelokuvia. Hän ei tee niistä pilkkaa. Siitä tulisi hyvin kiinnostavaa, Englund sanaili tuolloin.

Ideaa on tarjottu myös aiemmin Baconille, mutta mikä on hänen kantansa asiaan nyt, vuosia myöhemmin? Näin hän vastaa kauhulegendan puheisiin ScreenRantin tuoreessa haastattelussa:

– Ei koskaan pidä sanoa: ”Ei koskaan.” Tarkoitan, että [sanon niin], mutta tosissaan seuraan sitä [ohjetta]. On aika vähän juttuja, joille sanon: ”Njää.” Kukapa siis tietää.

Lähteet: ScreenRant, CinemaBlend

Kuva: New Line Cinema/The Elm Street Venture/Painajainen Elm Streetillä, 1984