Sylvester Stallone halusi mukaan Kummisetään – kertoo, kuinka tilaisuus meni ohi

3.9.2022 00:16

Sylvester Stallonelta julkaistiin hiljattain supersankarielokuva Samaritan. Veteraanitähden uralla se on vain yksi lyhyt pyrähdys eri alalajityypin puolelle, eikä monien arvostelijoiden mielestä edes kovin ikimuistoinen sellainen. Stallonelle riittää kuitenkin kysyntää – ensi vuonna hänet nähdään mm. jälleen James Gunnin Guardians of the Galaxy -ympyröissä. Hiljaisempaakin tähden uralla on silti ollut.

Stallone paljastaa uudessa haastattelussaan pyrkineensä mukaan Francis Ford Coppolan sittemmin klassikoksi kasvaneeseen Kummisetään. 1972 valmistunut mafiatarina sisältää lukuisia rooleja, mutta kaikille niitä ei riittänyt. Stallone muistelee tapahtunutta näin:

– Menin Paramountille [studio] ja kysyin, voisinko olla avustajana [Kummisedän] hääkohtauksessa. Ne sanoivat, etten kyllä tainnut olla sitä tyyppiä. Minä siihen sitten: ”En ole sitä tyyppiä? [Jätkä], joka on taustalla, piilossa jonkun helvetin hääkakun takana?”

Vaikka Stallonelle ei löytynyt paikkaa leffassa edes kermaunelman takapuolelta, hänen uransa ei tähän onneksi kaatunut. Jo vuonna 1976 hän sai kunnon tilaisuuden näyttää kykynsä, kun hänen tähdittämänsä ja kirjoittamansa Rocky sai ensi-iltansa.

Lähde: Indiewire

Kuva: Amazon Prime Video/Samaritan, 2022