70’s Show’n tähti paljasti sairastuneensa vaikeasti

9.8.2022 21:09

Näyttelijä Ashton Kutcher muistetaan niin Miehen puolikkaista, pilailushow’staan kuin niitä edeltäneestä roolistaan komeana mutta hieman hidasälyisenä Kelsona hittisarjassa 70’s Show. Tähteä on nähty näiden ohjelmien jälkeen monissa rooleissa, mutta pari vuotta sitten hänelle koitti hiljaisempi kausi.

Kutcher paljastaa syyn hiljaisuuteen tosi-tv-sarjan yhteydessä. Running Wild with Bear Grylls: The Challengen tiimoilta luonnossa seikkailija Gryllsin kanssa kulkeva Kutcher kertoo sairastuneensa vaikeasti: sekä hänen näkö- että kuuloaistinsa katosivat verisuonitulehduksen (vaskuliitti) takia. Tällaisessa tulehduksessa elimistön omat rakenteet joutuvat sen tulehdussolujen hyökkäyksen kohteeksi.

Kutcherin mukaan toipuminen kesti ainakin vuoden, eikä hän ollut varma sen onnistumisesta. Kuulo- ja näköaistien menettämisen yhteydessä hän menetti myös kyvyn hallita tasapainoaan. Nyt hän voi taas paremmin:

– Olen onnellinen saadessani olla elossa.

Näyttelijä palaa 70’s Show’n rooliinsa tosielämänsä vaimonsa, Mila Kunisin (”Jackie”), kanssa. Hittisarjan tarinaa uuden sukupolven voimin jatkava That ’90s Show on tulossa Netflixille.

Lähteet: The Guardian, TVLine

Kuva: Open Road Films/ Jobs, 2013