Terminator: Ohjaaja Tim Miller harmittelee elokuvaansa

27.7.2022 23:43

Arnold Schwarzenegger ja jopa Linda Hamilton palasivat vuonna 2019 valkokankaille Terminator-rooleissaan. Kovan luokan tähdet eivät kuitenkaan olleet tarpeeksi nostamaan Terminator: Dark Fatea franchisen menestyneimpien joukkoon. Dark Fatea on pidetty jopa floppina, vaikka se keräsi maailmanlaajuisesti yli 261 milj. dollaria. Elokuvan budjetti ilman mainoskuluja oli n. 185 milj. dollaria.

Yhdysvalloissa Dark Faten heikko lipunmyyntimenestys sysäsi sen franchisen tuottaneimpien elokuvien viidenneksi. Leffan ohjaaja, Tim Miller, on nyttemmin avautunut ajatuksistaan sitä kohtaan. Häntä harmittaa, että hän lähti projektiin.

– Terminator on mielenkiintoinen tutkittava, mutta ehkä olemme tutkineet sitä tarpeeksi. Lähdin siihen mukaan kivenkovalla uskolla, että jos teen hyvän elokuvan, jollaisen haluaisin nähdä, se menestyisi hienosti. Ja olin väärässä. Se oli niitä sellaisia helvetin ikäviä Heureka-hetkiä, koska se elokuva todella jysähti pohjiin, Miller kertaa.

Miller ei kuitenkaan pidä mahdottomana, etteikö Terminator-elokuville voisi vielä olla kiinnostusta. Massiivinen rahanpoltto ei hänestä kuitenkaan ole oikea ratkaisu:

– Ajattelen niin, että jos tehtäisiin pienemmän budjetin Termnator-raina, hyvä ohjaaja ja leffatähti voisivat onnistua siinä. Vaikka se tehtäisiin sukkanukeilla, se voisi onnistua.

Lähteet: Metro.co.uk, Box Office Mojo

Kuva: Paramount Pictures/20th Century Fox/ Terminator: Dark Fate, 2019