Mihin katosi James Franco?

13.7.2022 00:29

Näyttelijä, tuottaja ja ohjaaja James Francosta ei ole nähty oikein vilaustakaan leffoissa tai tv:ssä sitten vuoden 2019. Viimeksi tuolloin The Deuce -draamasarjassa menneisyydessä matkanneen ja Arktinen oikeus -animaatioon ääntään lainanneen Francon hiljaiselo kameran etupuolella alkoi, kun ainakin viisi naista syytti häntä epäsopivasta käytöksestä.

Francoa suomittiin mm. näyttelijäopiskelijoiden hyväksikäytöstä. Tämä johti hänen ja hänen pitkäaikaisen työtoverinsa Seth Rogenin välien viilenemiseen. Franco myönsi harrastaneensa seksiä joidenkin oppilaidensa kanssa, mutta kielsi suunnitelleensa kursseja yksin tällaista tarkoitusta varten. Hän sopi lopulta maksavansa kahdelle ex-oppilaalleen yli 2,2 milj. dollaria tapahtuneen johdosta ja antoi lausunnon, jossa hän totesi, ettei ollut halunnut satuttaa ketään.

Nyt Franco on tekemässä pitkästä aikaa paluuta kameran eteen. Hänen tuore kiinnityksensä on tanskalaisohjaaja Billie Augustin draamaelokuvassa Me, You. 1950-luvulle sijoitetussa tarinassa teini-ikäinen poika viettää kesäänsä saarella, jolla hän tutustuu Francon näyttelemään kalastaja Nicolaan. Tämä kertoo pojalle tarinoita mereltä ja armeija-ajoiltaan. Tarina pohjautuu napolilaisen Erri De Lucan romaaniin Tu, mio vuodelta 1998.

Lähteet: La Times, People, IndieWire, MovieWeb, Screen Daily

Kuva: HBO Max/Paul Schirald/The Deuce, 2019