Avatar-jatko-osien ohjaaja vaihtuu?

5.7.2022 00:35

Avatar-elokuvan jatko-osa Avatar: The Way of Water on tulossa maailmanensi-iltaan joulukuussa. Pitkään odotettu jatko-osa tuo valkokankaille tuttuja kasvoja, sillä ensimmäisestä osasta tutut Sam Worthington ja Zoe Saldaña jatkavat Jakena ja Neytirina. Hieman yllättäen yli 70-vuotias Sigourney Weaver palaa sinihipiäisen avaruuskansan kotiplaneetalle tällä erää Kiri-nimisen pikkutytön hahmossa.

Ohjaaja James Cameronin suurhanke ei pääty The Way of Wateriin, vaan työlistalla ovat myös Avatarin jatko-osat 3 ja 4. Vaikka Avatar on nimenomaan Cameronin ja hänen tiiminsä luomus, ohjaaja on nyt yllättäen heittänyt ilmaan ajatuksen leffasarjan jatkumisesta toisissa käsissä. Cameronin mukaan tämä leffasarja ikäänkuin nielee kaiken.

– Minulla on muita kiinnostavia juttuja, joita kehittelen yhtä lailla. Luulen, että ajan oloon – en tiedä, tapahtuuko se kolmannen vai neljännen elokuvan jälkeen – haluan luovuttaa viestikapulan sellaiselle ohjaajalle, johon luotan, jotta voin tehdä jotain muuta, josta olen myös kiinnostunut, Cameron toteaa, mutta lisää, ettei hän ole tästä seikasta vielä aivan varma.

Lähteet: CinemaBlend, Deadline, Movieweb

Kuva: Disney/ Avatar: The Way of Water, 2022