Bradley Cooper kertoo ikävästä kohtaamisesta palkintogaaloihin liittyen

21.6.2022 13:26

Seuraavaksi huippusäveltäjä Leonard Bernsteinin osan heittäytyvä näyttelijä, tuottaja ja ohjaaja Bradley Cooper on ehtinyt kerätä urallaan jo paljon arvostusta. 47-vuotias tähti nappasi ensimmäisen Oscar-ehdokkuutensa vuonna 2013 draamasta Unelmien pelikirja. Vaikka jo pelkkä Oscar-ehdokkuus on suuri kunnianosoitus, asiaan liittyy myös kääntöpuoli.

Cooper on nyt paljastanut, että A Star Is Born -leffan ja seitsemännen Oscar-ehdokkuutensa jälkeen hän päätyi ikävältä tuntuneeseen tilanteeseen. Hän oli Hollywood-kerman juhlissa, joissa maineikas elokuvaohjaaja lähestyi häntä. Mukana oli myös kuuluisa näyttelijätär. Cooperin mukaan ohjaaja oli ihmetellyt hänelle, millaisessa maailmassa he oikein elivät, kun Cooperilla oli jo seitsemän ehdokkuutta ja naisella vain kolme.

– Minä olin siinä, että: ”Kaveri hei, miksi sinun täytyy olla tuollainen persereikä?” En helvetti koskaan unohtaisi sellaista, Cooper suomii.

Oscar-palkintoehdokkaista äänestetään kategorioittain joka vuosi, joten Cooper ei yksinään voi näihin asioihin suuresti vaikuttaa. Hän on saanut ehdokkuuksia sekä näyttelijänä, käsikirjoittajana että tuottajana. Nyt jo yhdeksännen ehdokkuutensa hän nappasi tänä vuonna parhaan elokuvan kategoriassa yhdessä Guillermo del Toron ja J. Miles Dalen kanssa elokuvasta Nightmare Alley.

Lähde: Variety

Kuva: Disney/Nightmare Alley, 2021