Kauhuleffoista tuttu kasvo Amber Heardin tilalle? Näin näyttelijä vastasi

3.6.2022 23:43

Pitkään kestänyt vääntö oikeudessa ex-pariskunta Johnny Deppin ja Amber Heardin välillä koki tällä viikolla yhden huipennuksen: kunnianloukkauksista kärhämöinyt kaksikko sai lopulta tuomionsa. Kumpikaan osapuolista ei kokenut täydellistä voittoa, sillä Heard määrättiin maksamaan yhteensä 15 milj. dollaria Deppille, kun taas Deppin tulee maksaa 2 milj. dollaria korvauksia Heardille.

Oikeusprosessin päätös ei ole nostattanut pelkästään hurraa-huutoja. Pariskunnan väkivaltaiseksi äitynyttä suhdetta olisi esim. komedienne Amy Schumerin mielestä pitänyt katsoa toisin, sillä hän ei ollut tyytyväinen oikeuden päätökseen. Schumer kommentoi tuomiota lainaamalla aktivisti Gloria Steinemia some-viestissään:

– Jokaisen naisen, joka päättää käyttäytyä täysin ihmismäisesti, sietää varoa vallitsevan tilanteen armeijoja, sillä ne kohtelevat häntä kuin jotain törkeää vitsiä.

Toisaalta anomukset Heardin poistamiseksi Aquaman-leffasarjan toisesta osasta ovat jatkuneet. Tätä kirjoittaessa Heardin roolin meren kuninkaallisiin lukeutuvana Herana on halunnut roolittaa uudelleen yli 4,5 allekirjoittajaa. Oikeusistuimessa kuultiin kuitenkin, että Heardin rooli uudessa elokuvassa olisi aiottua pienempi, eikä korvaavasta näyttelijästä ole ollut virallisia puheita. Myös leffan kuvaukset päättyivät varsinaisesti jo tammikuussa.

Tämä ei kuitenkaan ole estänyt fanikuntaa haaveilemasta muutoksesta asiaan. Somessa on kiertänyt jonkin aikaa mm. meemi, jossa Evil Dead -kauhuleffoista tunnettu jykevä Bruce Campbell halutaan Heardin tilalle Aquaman-jatko-osaan. Campbell on myös ennättänyt kommentoida humoristista heittoa itse.

– Lähettäkää käsis minulle, näyttelijä kirjoitti Twitterissä nasevaan tyyliinsä.

Lähteet: Independent, ABC News, CBS News, Metro.co.uk

Kuva: Warner Bros./ Aquaman, 2018