Pitkään sairastellut Jeff Bridges päivitti tilannettaan

26.5.2022 23:42

Näyttelijä Jeff Bridges (mm. Big Lebowski) on avautunut tilanteestaan. Viime päivinä elokuvamaailmasta on kantautunut useita suru-uutisia. Esim. Blade Runner -elokuvan musiikista vastannut kreikkalaissäveltäjä Vangelis kuoli 79-vuotiaana 17.5. ja Mafiaveljet-näyttelijä Ray Liotta nukkui pois 67-vuotiaana, kesken kuvausmatkan Dominikaanisessa tasavallassa viime yönä. 72-vuotias Bridges on sairastellut pitkään ja kertoo vakavia uutisia.

Näyttelijällä diagnosoitiin imukudossyöpä eli lymfooma vuonna 2020. Viime vuonna Bridges ehti jo iloita, että hänen saamansa sädehoidot olivat alkaneet purra: syöpä oli nujertumassa. Hän kuvasi myös uutta tv-sarjaa nimeltä The Old Man. Vaikka kuvauksia suoritettiin covid-19-epidemian takia erityisin suojatoimin, Bridges sai lopulta tartunnan.

– Kävin aika lähellä kuolemaa, näyttelijä kertoo.

Hänen mukaansa koronavirus sai koko syöpätaistelun näyttämään vähäpätöiseltä. Hän ei esim. tahtonut saada millään henkeä ja tarvitsi jatkuvasti lisähappea.

– Lääkärit inttivät minulle, että pitää taistella ja etten taistele tarpeeksi. Olin luovuttamassa, valmis lähtemään. Tanssin kuoleman kanssa, hän tunnustaa.

Myös Bridgesin puoliso, Susan Geston, oli hyvin huolissaan – hän ei ollut lainkaan varma miehensä selviytymisestä. Vakava tilanne kääntyi kuitenkin lopulta hyvin päin. Myös Bridgesin syöpä on nyt käytännössä hävinnyt.

Lähteet: Deadline, Variety, People

Kuva: Gage Skidmore